با آموزش نرم افزار moldflow آشنایید؟

Amozesh Mold Flow کیوتست
با آموزش نرم افزار moldflow آشنایید؟Reviewed by google on Feb 7Rating: 3.5اصلا نرم افزار Moldflow چیست و کار با آن چگونه است؟

نرم افزار moldflow چیست و کار با آن چگونه است؟

نرم افزار Moldflow که به نام C-Mold هم شناخته می شود، نرم افزاری امریکایی است که دو منظور را دنبال می کند.

 

Creo_Elements_Direct_3D_Access

با سلام خدمت دوستان و همراهان همیشگی کنکور ساخت وتولید .همیشه پیدا کردن آموزش نرم افزار های مهندسی یکی از دغدغه های اصلی  دانشجویان  بوده است ومـا امروز به عنوان اولین وب سایت اموزش نرم افزار Moldflow را برای شما فراهم اورده ایم .امید واریم لذت ببرید

چقدربا نرم افزار moldflow  آشنایید؟

آموزش نرم افزار moldflow

نرم افزار Moldflow که به نام C-Mold هم شناخته می شود، نرم افزاری امریکایی است که دو منظور را دنبال می کند. اول، طراحی قالب پلاستیک، یعنی ایده اولیه که به ذهن تولیدکننده می آید، در یکی از نرم افزارهای مکانیکی مثل CATIA، AutoCAD، Mechanical Desktop و Solid Works طراحی و سپس آن را در نرم افزار Moldflow وارد می کنیم. هر آنچه در واقعیت وجود دارد در این نرم افزار مورد آنالیز قرار می گیرد. طراحی کردن بر اساس تناژ دستگاه، نوع ماده مصرفی در تولید قطعه، شرایط فرآیندی، جنس ماده قالب، سیستم سردسازی و … انجام می شود و می توانیم آنالیز فرآیند

تزریق ازجمله پر کردن قالب، هلدینگ یا نگهداری یا پکینگ یا اتو کردن، پران قالب یا باز و بسته کردن قالب، آنالیز پر شدن از ابتدا تا انتها و همچنین کل سیکل تولید را با نرم افزار انجام دهیم.
حالت دوم  که اتفاقا در ایران بیشتر رایج است، تصحیح قالب ساخته شده است. در حال حاضر تعداد زیادی قالب از خارج کشور از جمله از چین و … وارد می شود. وقتی تولیدکننده این قالب را روی دستگاه می بندد، گاها در تولید با مشکل مواجه می شود. از آنجا که برگشت قالب و تصحیح آن مستلزم هزینه های زیادی هست، و اصلاح به روش سعی و خطا هم مقدار زیادی از مواد را هدر می دهد، با این نرم افزار فرآیند مهندسی معکوس قالب انجام می شود. در این روش اشکالات را در نرم افزار شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام می کنند.
طبیعی است که در طراحی اولیه دست شما بسیار بازتر است. می توانید راهگاه ها و محل تزریق و محل کولینگ ها و… را مشخص کنید.


طراحی قطعات بسیار حساس مثل قطعات خودرو (سپر و رودری و …) و قطعات صنعتی مورد استفاده در لوازم خانگی (مثل چرخانک های داخل ماشین لباسشویی) را ما با این نرم افزار طراحی کرده ایم. پروژه هایی هم بوده مثلا از پلاسکوکار پروژه ای را تعریف کردند برای کاهش سیکل تولید. به جای اینکه کلی مواد در هر دور اصلاح قالب از میان برود، ما با این نرم افزار امکان تولید بیشتر را فراهم کردیم.

 

با آموزش نرم افزار moldflow

 

کاربر عزیز ! این مقاله برای تمامی اعضا رایگان نبوده و از طریق لینک زیر مراحل خرید را طی کنید.

 

[download id=”20080″ format=”4″]
شما اولین نفر برای امتیاز دهی باشید

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.