آزمایش کشش بر روی فلزات+ویدیو

tensile strength test Copy1 کیوتست
آزمایش کشش بر روی فلزات+ویدیوReviewed by google on Apr 30Rating: 3.5آزمایش کشش بر روی فلزاتآزمایش کشش بر روی فلزات در این آزمایش توسط دستگاه کشش فلزات قطعات برش خورده با ابعاد خاص را توسط این دستگاه بر حسب راکفل وبرینل می سنجیم.

آزمایش کشش بر روی فلزات مختلف
(فولاد ،مس ،برنج وآلومینیوم)

آزمایش کشش بر روی فلزات مختلف (فولاد ،مس ،برنج وآلومینیوم).

 

  ویدیو مرتبط با این موضوع افزوده شد….

باسلام امروز آزمایش کشش بر روی فلزات را برای شما فراهم کرده ایم.

این آزمایش برای تمامی رشته های فنی حرفه ای از جمله ساخت تولید ، صنایع فلزی،نقشه کشی و.. کار آمد می باشد.

آزمایش کشش بر روی فلزات مختلف (فولاد ،مس ،برنج وآلومینیوم).

آزمون کشش

یکی از آزمون‌های مخرب علم مواد است که در آن یک نمونه تحت اثر کشش تک محوری تا حد شکست مورد مطالعه قرار می گیرد. نتایج حاصل از آزمون به طور معمول برای انتخاب یک ماده به منظور کنترل کیفیت و پیش بینی اینکه چگونه یک ماده تحت انواع دیگری از نیروها واکنش نشان می دهد به کار می رود. خواصی که به طور مستقیم از طریق آزمون کشش اندازه گیری می شوند عبارتند از: مقاومت کششی نهایی، بیشترین افزایش طول و کمترین کاهش در مساحت نمونه. همچنین از این اندازه گیری ها خواص زیر نیز می تواند تعیین شود: مدول یانگ، نسبت پواسون، استحکام تسلیم وکرنش سختی ماده. آزمون کشش تک محوری برای تعیین خواص مواد همسانگرد به کار می رود و برای مواد ناهمسانگرد مانند کامپوزیتها از آزمون دو محوری استفاده می شود.

نمونه کششی

نمونه کششی، یک نمونه با سطح مقطع استاندارد است که دو بازو و یک گیج (مقطع) در میانه دارد. بازو ها بزرگ بوده تا بتوانند به راحتی و به صورت محکم توسط گیره ها گرفته شوند، در حالیکه که بخش گیج سطح مقطع کمتری دارد به طوریکه تغییر شکل و شکست در این ناحیه رخ می دهد.

بازو های نمونه کششی می توانند به طرق مختلفی برای اتصال های متفاوت به دستگاه کشش ساخته شوند. هر سیستم مزایا و معایبی دارد. به عنوان مثال تولید بازو های طراحی شده برای گیره های دندانه دار، ارزان و آسان است اما تراز نمونه به مهارت تکنیسین ها بستگی دارد. از سوی دیگر گیره های دارای پین، تراز خوبی را تضمین می کنند. بازو ها و گیره های پیچ شده نیز دارای تراز خوبی هستند اما تکنیسین باید بداند که هر بازو می بایست به اندازه طولی حداقل یک قطر به داخل گیره ها پیچ شود وگرنه رزوه ها قبل از شکست نمونه ممکن است صاف و کنده شوند.

در ریخته گری ها و آهنگری های بزرگ، معمولا مقداری ماده اضافی در نظر گرفته می شود تا بتوان با جدا کردن بخش های اضافی از آن قطعه نمونه را تهیه کرد. این نمونه ها ممکن است دقیقا نشان دهنده ی تمام قطعه کار نباشند زیرا که ساختار بلور ممکن است در سراسر آن متفاوت باشد. در قطعه کار های کوچک تر هنگامیکه قسمت های حیاتی از ریخته گری باید آزمایش شود، یک قطعه کار ممکن است برای ساختن نمونه های آزمون قربانی شود.

 

تئوری آزمایش کشش

در این آزمایش توسط  دستگاه کشش فلزات قطعات برش خورده با ابعاد خاص را توسط این دستگاه بر حسب راکفل وبرینل می سنجیم.

شرح آزمایش کشش

یک میله آلومینیومی به قطر mm5 را در داخل دستگاه می بندیم وسپس می کشیم تا این که در قطعه مورد نظر شکست صورت گیرد و مجددا میله را اندازه می گیریم.

نتیجه گیری کشش

دراین آزمایش با استفاده از دستگاه کشش و جدول شکست ،کشش میله را توسط جدول زیر اندازه می گیریم.

 

بزودی مقاله ای مرتبط با این موضوع در اینجا قرار خواهد گرفت …. 

با ما همراه باشید

[download id=”20086″ format=”4″]

ویدیو مرتبط با این موضوع افزوده شد….

 

شما اولین نفر برای امتیاز دهی باشید

2 نظر

پاسخ دهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.